Store & Goods/@Omni Store

⊙Nordstrom, 디지털 경험에 초점을 맞춘 신생 기업 2 곳 인수

Paul Ahn 2018. 7. 30. 09:42

⊙Nordstrom, 디지털 경험에 초점을 맞춘 신생 기업 2 곳 인수

https://www.chainstoreage.com/technology/nordstrom-acquires-two-start-ups-focused-digital-experience/

 

Nordstrom은 온라인 쇼핑 기능을 강화하고 있습니다.

백화점 소매 업체는 종업원 중심의 디지털 판매 도구 인 BevyUp과 대화 형 상거래를 기반으로 하는 플랫폼 인 MessageYes라는 두 가지 소매 기술 회사를 인수하기 위해 거래를 마감했습니다.  브랜드 전반에 걸쳐보다 원활한 쇼핑 경험을 제공하려는 소매 업체의 노력 중 일부인 거래 조건은 공개되지 않았습니다.

 

 

Nordstrom의 기술 담당 수석 부사장 인 브라이언 길(Brian Gill) "소매 환경은 그 어느 때 보다 빠르게 변화하고 있지만 서비스, 속도, 편의성 및 신제품의 가치는 변하지 않습니다.  "앞으로도 계속 성공하려면 디지털 연결 세계에서 고객이 이러한 자질을 제공하고 고객에게 더 나은 서비스를 제공 할 수 있는 기술에 투자해야 한다"고 강조했다.

 

@BevyUp

판매원이 백엔드에서 서로 통신 할 수 있게 해주는 쇼핑몰이며 쇼핑객들이 서로 정보를 공유하고 온라인으로 항목을 검색 할 수 있게 해줍니다.  판매 플랫폼은 내년에 출시 될 통합형 모바일 Nordstrom 직원 앱에 통합 될 예정입니다.

 

 "우리는 판매원에게 고객에게 관련성 있고 유익하며 접근하기 쉬운 모바일 기능을 제공하기 위해 투자하고 있습니다.  "소매 기술 분야의 선두 주자이자 기존의 Nordstrom 파트너 인 BevyUp은 우리 직원과 고객을 위해 제공 할 수 있는 유일한 위치에 있습니다."

 

@MessageYes

소매 업체 및 브랜드가 인공 지능 및 통합 결제를 활용하여 고객에게 문자 메시지를 보낼 수있는 기회를 제공합니다.  고객은 Nordstrom의 메시지 중 하나에 간단한 ""로 응답하여 전화기에서 즉시 제품을 구입할 수 있습니다.

 

 Nordstrom 's Gill "MessageYes는 우리의 미래 성장에 필수적인 모든 기술, 엔지니어링, 데이터 과학 및 기계 학습의 기존 재능과 경험에 의미있는 추가를 의미합니다.  "우리는 소매업의 미래에 대해 동일한 비전을 공유하고 있으며 팀은 고객에게 의미 있고 개인화 된 경험을 제공하기 위한 노력을 가속화 할 것입니다."

 

 

Nordstrom acquires two start-ups focused on digital experience

 

Nordstrom is boosting its online shopping capabilities.

Nordstrom misses on earnings, but sales top Street

 

The department store retailer has closed deals to acquire two retail technology companies: an employee-focused digital selling tool BevyUp, and MessageYes, a platform rooted in conversational commerce. The financial terms of the deals, part of the retailers efforts to create a more seamless shopping experience across its brand, were not disclosed.

 

The retail environment is changing faster than ever, but the value of service, speed, convenience and newness remain constant,” said Brian Gill, technology senior VP at Nordstrom. “To continue to be successful into the future, we need to invest in technologies that will enable us to deliver on those qualities and better serve customers in a digitally-connected world.”

 

BevyUp is a platform that allows sales associates to communicate with each other on the back-end, and encourages shoppers to share information with each other and browse items together online. Its selling platform will be incorporated into a new, integrated mobile Nordstrom employee app that will be rolled out in the coming year.

 

We’re investing in providing our salespeople with a mobile suite of capabilities that enables them to be relevant, informative and accessible to our customers,” Gill said. “As a leader in retail technology and an existing Nordstrom partner, BevyUp is uniquely positioned to help us deliver for our people and our customers.”

 

MessageYes allows retailers and brands the opportunity to text their customers, leveraging artificial intelligence and integrated payments. Customers would be able to respond with a simple “Yes” to one of Nordstrom’s messages to instantly buy products from their phones.

 

MessageYes marks a meaningful addition to our existing depth of talent and experience in engineering, data science and machine learning – all skills that are essential to our future growth,” said Nordstrom’s Gill. “We share the same vision for the future of retail, and their team will accelerate our efforts to deliver a meaningful, personalized experience for our customers.”

 

BY Deena M. Amato-McCoy

March 8, 2018