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⊙Whole Foods, 주요 공급 업체와 회의

Paul Ahn 2018. 7. 30. 09:44

⊙Whole Foods, 주요 공급 업체와 회의

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•Whole Foods Market과 자사가 판매하는 가장 중요한 브랜드 중 일부는 3 월 19 일에 긴장이 고조 될 것입니다.

•식료품 점은 지난 토요일 회의에 대해 특정 업체에 통보했다.

•논의 된 주요 쟁점은 머천다이징을 집중화하려는 Whole Foods의 노력입니다.

 

 Whole Foods Market과 최근에 발표 된 정상 회담을 위해 3월 19일에 상점에서 판매하는 가장 중요한 브랜드들 사이의 긴장 관계는 CNBC에이 상황에 익숙한 소식통에게 전한다.

 

 

 

식료품 점은 지난 토요일 이메일을 통해 특정 업체에게 회의에 대해 통보했습니다.  Whole Foods가 Amazon에 판매 한 이후 관계 브랜드를 안심시키기 위해 마련되었습니다.  그것은 식량 조달자를 위한 바위 같은 몇 개월 후에 온다. 지방의 오리엔테이션에서 국가의 것으로 바뀌려고 노력하고 있었다. 그것은 Kroger 와 Albertsons와 같은 더 큰 동료와 별개로 설정했던 관계와 선택을 희생하지 않았다.

 

이러한 노력 중 일부는 구매를 중앙 집중화하는 것과 마찬가지로 아마존에 판매되기도했습니다.  그러나 식료품 가게가하는 모든 변화는 아마존의 인수에 따른 불확실성 속에서 더 많은 조사를 받고있다.

 

CNBC와의 인터뷰에서, Whole Foods가 이러한 변화의 상태에 대해 제한적으로 의사 소통을 해왔다는 점은 좌절감을 안겨주고 있다.

 

소식통에 따르면 대형 업체에 대한 논쟁의 주요 포인트는 지난 수 개월간 제안 된 새로운 서비스 수수료로 Whole Foods가 머천다이징을 집중화하려는 노력을 기울일 것이라고 소식통은 전했다.  그러나 일부 소식통은 Whole Foods에 대한 의존도가 고객이 거래 할 수 있는 힘을 거의 주지 못한다고 지적했습니다.

 

전통적으로 Whole Foods와 대부분의 식료품 점이 있는 식품 회사는 식료품 점 스톡에서 선반까지 모든 일을 관리 할 수 ​​있도록 브로커에게 돈을 지불 할 수 있었습니다.  뒷방에서 선반까지의 거리는 지구상에서 가장 비싼 마일리지 중 일부라고 불렸습니다.

 

이러한 브로커는 여러 가지 기능을 수행하지만 핵심 역할은 제품이 잘 보이고 관리되는지 확인하는 것입니다.  그 막대기가 판매 될 때 선반에 그 라 놀라 바가 더 있는지 확인하고 랙 상단에 가장 신선한 요구르트를 유지하거나 전략적으로 재고가 없는 물건을 숨기는 것까지 의미 할 수 있습니다.  중개인은 또한 그들이 선반 공간을 확보하기 위해 자신들의 관계를 활용할 수 있는 관계를 사용할 수 있습니다.

 

이제 Whole Foods는 그 과정을 통제하기를 원하고 일부 회사는 서비스 매출의 약 3 ~ 5 %를 부과 할 것입니다.  교대는 워싱턴 포스트에 의해 처음으로 보고되었다.

 

공급 업체는 만족스럽지 않습니다.  어떤 사람들은 수수료가 너무 높다고 말합니다.  다른 사람들은 Whole Foods 시스템을 사용하도록 강요 당하면 개인 식료품 업체와의 관계에 상처를 입히고 나머지는 식료품 사업에 의존하게 됩니다.  머천다이징을 하기 위해 Whole Foods에 지불함으로써 공급 업체는 다른 소매 업체와의 관계를 관리하는 중개인에게 적은 돈과 적은 제품을 제공합니다.

 

Whole Foods는 이 모델로 전환해야 하는 이유를 밝히지 않았지만, 그것이 제공 할 수 있는 핵심 이점 중 하나는 데이터입니다.  중개인은 여러 브랜드를 대표하고 여러 소매 업체와 협력합니다.  Whole Foods는 매장에서 무슨 일이 일어나고 있는지, 그리고 다른 사람들과 정보를 공유 할 수있는 사람의 수를 제한한다는 것을 의미합니다.

 

Whole Food의 부모 인 아마존 은 물론 데이터 관리의 주인이며 치열한 보호를하고 있습니다.  

Whole Foods는 19 일 주간에 공급 업체 회의를 개최하고 있으며 이번에는 더 이상 공유 할 것이 없다고 덧붙였다.

 

 

더 넓은 변화

이 변화는 Whole Foods와 업계에서 시작되었으므로 변화가 시작되었습니다.

유기농 제품은 현재 미 농무부 (Agricultural of Agriculture)에 따르면 약 20,000 개의 자연 식품 매장에서 판매되며 거의 3개의 일반 식료품 매장에서 판매되고 있습니다.  이는 Whole Foods가 치열한 경쟁 소매 환경에서 경쟁하고 있음을 의미합니다.  단순히 "유기농"을 판매하는 행위만으로는 더 이상 고객을 상점에 들여 올 수 없습니다.

 

이 브랜드 중 다수는 지난 주 캘리포니아 주 애너하임에서 열린 업계 최대 연간 대회 인 Expo West에서 모였습니다.  환락과 아침 요가 수업 중에는 투자, 관심 및 선반 공간을 위한 투쟁이 있었습니다.

 

그 경쟁 배경 하에서, Whole Foods의 좌절은 오스틴 식료품 점에서 Kroger, Albertsons 및 Aldi와 같은 경쟁자로 몰아 내기에 충분하다고 주장하는 브랜드는 거의 없었습니다.  소매 환경이 너무 어려워 비슷한 경쟁자가 너무 많습니다.

 

한편, 지난 화요일에 잡화상은 CNBC의 내부 메모에 따르면 CEO 인 존 맥키 (John Mackey)가 수 주일 동안 함께 보낸 고위직 리더십 자료를 통해 직원들에게 최신 핵심 가치를 이메일로 보냈다.  "상호 의존 성명서"는 1992년과 1988년 이전의 문서에 따라 1997 년에 마지막으로 업데이트되었다.

 

아마존을 회사 소유주로 언급 한 업데이트를 결정한 것은 아마존이 아니라 맥키 (Mackey)가 주도한 것이라고 CNBC는 전했다.

 

 

Whole Foods calls meeting with key vendors as tensions flare

 

•Tensions between Whole Foods Market and some of the most important brands it sells in its stores will come to head on March 19.

 

•The grocer notified certain vendors about the meeting last Saturday.

 

•A key issue discussed will be Whole Foods' efforts to centralize its merchandising.

 

Tension between Whole Foods Market and some of the most important brands it sells in its stores will come to a head on March 19, when they will congregate for a recently announced summit, sources familiar with the situation tell CNBC.

 

The grocer notified certain vendors about the meeting by email last Saturday. It is set to reassure the brands of relations after Whole Foods' sale to Amazon. It comes after a rocky few months for the grocer, which has been trying to shift from a local orientation to a national one, without sacrificing the selection and relations that set it apart from larger peers like Kroger and Albertsons.

 

Some of those efforts, like its move to centralize purchases, preceded its sale to Amazon. However, any change the grocer makes is drawing more scrutiny amid the uncertainty following Amazon's acquisition.

 

Meantime, Whole Foods' limited communication about the status of these changes has been a point of frustration, according to multiple vendors that spoke to CNBC.

 

A major point of debate for its larger vendors is the new servicing fee, proposed in the last few months, which will charge vendors for Whole Foods' efforts to centralize its merchandising, sources said. Still, some of the sources noted their reliance on Whole Foods as a customer gives them little power with which to bargain.

 

Traditionally, with both Whole Foods and most grocers, food companies could pay brokers to help manage everything that happens from the grocery stock room to the shelves. The distance from the back room to shelves has been called some of the most expensive mileage on the planet.

 

 With Amazon buying Whole Foods, this could be the future of grocery shopping    

 

These brokers fulfill a number of functions, but their key role is to make sure products are displayed well and taken care of. That could mean anything from making sure there are more granola bars on the shelf when those bars are on sale, keeping the freshest yogurt on the top of rack, or strategically hiding under-stocked goods. Brokers can also use the relationships they wield to make their case for more shelf-space.

 

Now, Whole Foods wants to control that process, and will charge some companies roughly 3 to 5 percent of sales for the service. The shift was first reported by the Washington Post.

 

Vendors are not happy. Some say that fee is too high. Others note that being forced to use Whole Foods' systems hurts their relationship with their personal brokers, on whom they rely for the rest of their grocery business. By paying Whole Foods to do the merchandising, vendors have less money and less product to give their brokers that manage relations with other retailers.

 

Whole Foods hasn't disclosed its reason for shifting to this model, but one key advantage that it could give them is data. Brokers represent multiple brands and work with multiple retailers. Cutting them out of the process means Whole Foods limits the number of people that know what goes on in its stores and who can share that information with others.

 

Whole Food's parent, Amazon, of course, is a master — and fiercely protective of — its data management.

 

Whole Foods confirmed it's holding a supplier meeting the week of the 19th, adding that it has nothing more to share at this time.

 

Broader Changes

The changes come as both Whole Foods and the industry it helped launch undergoes transformation.

 

Organic products are now available in nearly 20,000 natural food stores and nearly 3 out of 4 conventional grocery stores, according to the U.S. Department of Agriculture. That means Whole Foods is competing in one of the fiercest competitive retail environments; the act of simply selling "organic" is no longer sufficient on its own to bring customers into its store.

 

Many of these brands congregated at the industry's annual largest convention, Expo West, this past week in Anaheim, California. Amid the revelry and morning yoga classes, was a fight for investment, attention and shelf space.

 

Under that competitive backdrop, few brands said frustrations with Whole Foods were sufficient enough to drive them away from the Austin grocer towards competitors like Kroger, Albertsons and Aldi. The retail environment is too tough and the number of similar rivals too vast.

 

Meantime, the grocer last Tuesday emailed employees its refreshed core values, a document that CEO John Mackey spent weeks putting together, alongside senior leadership, according to an internal memo obtained by CNBC. Its "statement of interdependence" had last been updated in 1997, according to the document, before that, 1992 and 1988.

 

The decision to make updates, which referenced Amazon as the company's owner, was driven by Mackey and not Amazon, sources told CNBC.