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⊙왜 한국인은 게임에 능숙합니까?

Paul Ahn 2017. 4. 28. 14:00

⊙왜 한국인은 게임에 능숙합니까?

https://www.invenglobal.com/articles/4280/why-are-koreans-good-at-games-the-story-behind-history-and-culture

 

Why are Koreans Good at Games?

 

- The Story Behind History and Culture

 

When I occasionally attend game shows like E3 or Gamescom, I get to play game demonstrations along with reporters from other countries. Naturally, most games at game shows have yet to be published, so everybody is excited to step into the booth. While waiting for the showcase, gamers stand about and chat. During this chit-chat, my nationality usually comes up; when I say that I’m from South Korea, the people I’m talking to are usually surprised and ask me to go easy on them.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To be honest, my gaming ability is about average. When I was in my late teens and early twenties, I had quick reflexes, so I did often hear that I was good, but as I am now in my thirties, games are just a hobby and part of work. I’m now just a normal average gamer. Even so, the moment I step into a booth, gamers from other countries treat me as if I’m some kind of neoanthropinae. The only real difference between us is that we come from different places. Sometimes, this type of attention is surprising or a burden, but I usually enjoy the publicity.

 

My perspective may just be an outlier though, because Koreans are actually very good at games. Being in the esports scene, I often have access to many international competitions and see many Koreans in the scene, and more often than not, those Koreans are favored by fans even if that person isn’t famous. I’ve even seen people predicting winners by counting which team has more Koreans. The interesting thing about this was that the people who said such things were not just biased towards Korea or were a group whose favorite team suffered severe losses to Korean gamers. Rather, most of the people who work in the scene seem to share this opinion.

 

The reason that Koreans are good at games isn’t because Koreans are genetically adept at games. Biologically, there should be nothing that makes Koreans better than gamers of other countries. However, there is still a clear reason. I’ve lived in Korea for 30 years and experienced the cultural and historical changes through the years. Through that experience, I know the persona of Koreans that people from other countries don’t know that well. The topic I want to cover here is “Why are Koreans good at games?”. A simple warning beforehand, this isn’t the most beautiful of stories; it’s a story about Koreans that I plan to tell without prejudice.

 

 

왜 한국인은 게임에 능숙합니까?

 

 

-역사와 문화의 비하인드 스토리 -

 

때때로 E3 또는 Gamescom과 같은 게임 쇼에 참석하면 다른 국가의 기자와 함께 게임 데모를 합니다. 당연히 대부분의 게임 쇼 게임은 아직 게시되지 않았으므로 모든 사람들이 부스에 들어서게 되어 기쁩니다.

 

쇼케이스를 기다리는 동안 게이머는 서서 채팅 합니다. 이 잡담 중에 내 국적은 보통 온다. 내가 한국인이라고 할 때, 내가 이야기하는 사람들은 보통 놀라고 쉽게 갈 수 있도록 부탁합니다.

 

솔직히 내 게임 능력은 평균입니다. 내가 10 대 후반과 20 대 초반에 있을 때, 나는 빠른 반사 신경을 보였기 때문에 종종 내가 좋다고 들었습니다. 그러나 30 대에 있을 때 게임은 취미 일뿐입니다. 저는 이제 평범한 평균 게이머입니다.

 

그럼에도 불구하고 부스에 들어서 자마자 다른 나라의 게이머들은 마치 마치 일종의 신인과 같은 것처럼 취급합니다. 우리 사이의 유일한 차이점은 우리가 다른 곳에서 왔다는 것입니다. 때때로, 이러한 유형의 관심은 놀라운 것이나 부담이지만, 나는 보통 홍보를 즐깁니다.

 

한국인은 실제로 게임에 능숙하기 때문에 내 관점은 이상치 일 수 있습니다. e 스포츠 분야에서 나는 종종 많은 국제 경쟁에 참여하고 현장에서 많은 한국인을 볼 수 있으며, 종종 그 사람이 유명하지 않더라도 팬들에게 인기가 있습니다.

 

한국인이 더 많은 팀을 세어 사람들이 승자를 예측하는 것을 보았습니다. 이것에 대한 흥미로운 점은 그런 말을 한 사람들이 한국에 편향되어 있지 않았거나 좋아하는 팀이 한국 게이머에게 큰 손실을 입힌 그룹이라는 것입니다. 오히려 현장에서 일하는 대부분의 사람들이이 의견을 나누는 것 같습니다.

 

한국인이 게임에 능숙한 이유는 한국인이 게임에 능숙하기 때문이 아닙니다. 생물학적으로 한국인이 다른 국가의 게이머보다 더 나은 것은 없어야 합니다. 그러나 여전히 명확한 이유가 있습니다.

 

저는 30 년 동안 한국에 살았으며 수년 동안 문화적, 역사적 변화를 경험했습니다. 그 경험을 통해 저는 다른 나라 사람들이 잘 모르는 한국인의 성격을 알고 있습니다. 여기서 다루고 싶은 주제는“한국인은 왜 게임을 잘하는가?”입니다. 사전에 간단한 경고인데, 이것은 가장 아름다운 이야기가 아닙니다. 편견 없이 말할 계획 인 한국인에 대한 이야기입니다.

 

 

■ Why do Koreans play games ‘a lot’?

 

▲ Korea ranks 27th in the population ranking, but the game market is the fourth largest in the world (Image source: Newzoo)

 

- The Country that has the best environment for gaming

 

Before getting into anything, there’s a need to explain the past 20 years of South Korea. When I was very young, around the early 1990s, there was nearly zero awareness surrounding ‘computer games’. Playtime for children of that time was chasing dragonflies, collecting  bb-guns, or playing simple active games in the neighborhood.

 

At that time, PCs were extremely expensive. Based on my memory and information I found of that time, a PC cost nearly $3,000-$4,000. Goods in South Korea were generally cheaper at the time, so that made the computers seem even more expensive; it would have taken an average worker several months of salary to afford one. So there weren’t many that enjoyed gaming on PCs and usually, games were played through early consoles.

 

However, near the late 90s, many things changed. In 1997, South Korea went through the worst foreign exchange crisis after the Korean war, and most major companies of the nation went bankrupt one after another. Although I was very young at that time, I still remember my mother telling me that we had only 400 won (≒40 cents) left in our bank account; it was that bad. To overcome the crisis, the government invested in the IT industry to create high-value businesses. This made the price of PCs go down drastically and high-speed internet lines were supplied throughout the country.

 

▲ It was the greatest crisis after Korean war(Image Source: http://chronicle.augusta.com)

 

Nearly at the same time, PC cafes became very popular. Before the crisis, there were less than 10 PC cafes in the country, but after the IT investments, the number of PC cafes grew at an exponential rate. It was a perfect business. As the price of PCs dropped, opening up a PC cafe became a relatively cheap and easy way to start a business. High-speed internet was available throughout the country, and the once rickety wagon of gaming was suddenly pulled forward by steeds named Starcraft and Lineage. In no time at all, the number of PC cafes in the country was too high to count.

 

An interesting fact is that the comic book cafes, video cafes and video game arcades, which were at the head of Korean culture before PC cafes, closed up one after another.This was how PC cafes were established as a mainstay of Korean pastimes. PC cafes were a booming business and culture-shaping phenomenon. This environment was a fertile soil that would encourage the growth of the many gamers that took root within it.

 

 

- Looking back on my childhood, there were only so many fun activities.

 

For those of you who don’t know much about Korea, it doesn’t have a lot of land relative to its population; whenever Koreans visit the USA for the first time, they almost always fixate on how big it seems to them. With not a whole lot of land but quite a lot of people, the population is densely packed in 20-story apartments, which are spread about the cities like so many stone trees.

 

▲ The population density of Korean cities is almost the highest in the world (Image Source: Korea bizwire)

 

This is an important point. Since Korea has to utilize its limited landscape very efficiently, There aren’t very many places for children and students to gather or play. It’s not that Koreans hate outdoor activities; if you look at schools during lunchtime, many kids run out to play football (soccer) or basketball in the schoolyard, often leaving sandstorms in their wake (most Korean schools have dirt schoolyards).

 

An interesting thing about playing at school is that you’ll usually see more than 100 students playing at the two goalposts; more than 5 balls are kicked from one place to another. Essentially, more than 5 games are played in the same field, at the same time. Some goalies use this time to chat with each other, since there are 5 goalkeepers per goal post. Sometimes, they even block balls from other games. This was what happened while I was in high school, but it hasn’t changed much even after 10 years.

 

Still, there are around 100 kids tangled up in the small field, and most if not all of the kids think ‘If I have to play like this, I’d rather not play.’ But they can’t just do nothing. Students need something to enjoy and since they’re fed up with the uncomfortable environment, they tend to find things to enjoy more conveniently. Eventually, gaming becomes their final destination.

 

Compared to how they are in the chaotic schoolyard, the students of Korea in the classrooms are very different. Korean students usually stay a very long time at school. Compared to the schools of other countries that end around 3PM or 5PM, it is a natural thing to stay at school till late at night. There’s evening study (Roughly translated, it’s called Night Liberal Study, which isn’t actually very liberal) that has to be attended and ends far after dinner. In my case, I headed to school around 7AM and after the long school schedule, I headed home around 11PM. There were no classes during the weekend, but the ‘liberal study’ at school was forced. I spent three years like this.

 

▲ Night Liberal Study, which isn’t actually very liberal (Image Source: tong.joins.com)

 

Being at school for such a long time, stress piles up and the desire for some fun grows rapidly. In search of fun, you end up slipping out of school during the night study time with a few friends (who become like soulmates due to how you’re always together) to find something to enjoy. During the search, you quickly determine that most entertainment outside of gaming is either too cumbersome, too expensive, or takes too much time. Games are just so much more accessible. The only thing needed is a computer; the time needed can be controlled, it’s fun even when played alone, and it doesn’t cost much.

 

So naturally, students started playing games. There are millions of PC cafes out there; sometimes there are three PC cafes in a single building, and there’s no time requirement (meaning that it’s safe to sneak out of school to play). There’s no need to sweat, and the body is at ease. Many major news outlets and programs in Korea have covered gaming, saying that it’s a social issue and that the Korean youths are addicted. However, there are not many ‘healthy’ hobbies that the Korean youth can have. Even with the ‘healthy’ hobbies, they’re hard to pursue because of money or due to the pressure of parents who are constantly telling them to study.

 

 

■ 한국인들은 왜 ‘많이’ 게임을 합니까?

 

▲ 한국은 인구 순위에서 27 위이지만 게임 시장은 세계에서 4 위이다 (이미지 출처 : Newzoo)

 

-게임 환경이 가장 좋은 나라

 

무엇이든 들어가기 전에 지난 20 년간 한국을 설명 할 필요가 있습니다. 제가 어렸을 때, 1990 년대 초,‘컴퓨터 게임’에 대한 인식은 거의 없었습니다. 그 당시 아이들의 놀이 시간은 잠자리를 쫓거나 bb-gun을 모으거나 근처에서 간단한 활동적인 게임을 하는 것이 었습니다.

 

당시 PC는 매우 비쌌습니다. 당시 기억 한 정보와 정보를 바탕으로 PC 비용은 거의 $ 3,000- $ 4,000입니다. 한국의 물품은 당시에 일반적으로 더 저렴했기 때문에 컴퓨터가 더 비싸게 보였습니다. 평균 근로자에게 몇 달의 월급이 주어 졌을 것입니다. 따라서 PC에서 게임을 즐기는 사람은 많지 않았으며 일반적으로 게임은 초기 콘솔을 통해 재생되었습니다.

 

그러나 90 년대 후반에 많은 것들이 바뀌 었습니다. 1997 년 한국은 한국 전쟁 이후 최악의 외환 위기를 겪었고, 대부분의 주요 기업들이 차례 차례 파산했다. 당시 저는 어 렸지만 은행 계좌에 400 원 (≒ 40 센트) 밖에 남지 않았다는 어머니의 기억이 남아 있습니다. 그것은 나빴다. 위기를 극복하기 위해 정부는 IT 산업에 투자하여 고 부가가치 비즈니스를 창출했습니다. 이로 인해 PC 가격이 급격히 떨어졌고 고속 인터넷 회선이 전국에 공급되었습니다.

 

▲ 한국 전쟁 이후 가장 큰 위기 (이미지 출처 : http://chronicle.augusta.com)

 

거의 동시에 PC 카페는 매우 인기를 얻었습니다. 위기 이전에는 전국에 10 개 미만의 PC 카페가 있었지만 IT 투자 후 PC 카페 수가 기하 급수적으로 증가했습니다. 완벽한 사업이었습니다.

 

PC 가격이 하락함에 따라 PC 카페를 여는 것은 비교적 저렴하고 사업을 시작하기 쉬운 방법이 되었습니다. 전국에서 초고속 인터넷을 이용할 수 있었고, 스타 크래프트와 리니지 (Starcraft and Lineage)라는 이름의 말에 의해 한때 구르는 게임 마차가 갑자기 전진했습니다. 이 나라의 PC 카페 수는 너무 많아 계산하기에는 너무 많았습니다.

 

흥미로운 사실은 PC 카페 이전에 한국 문화의 선두에 있던 만화 카페, 비디오 카페 및 비디오 게임 아케이드가 차례로 문을 닫았다는 것입니다. PC 카페는 급성장하는 비즈니스 및 문화 형성 현상이었습니다. 이 환경은 그 안에 뿌리를 내린 많은 게이머의 성장을 장려하는 비옥 한 토양이었습니다.

 

 

-내 어린 시절을 되돌아 보면 재미있는 활동이 너무 많았습니다.

 

한국에 대해 잘 모르는 사람들에게는 한국에 비해 토지가 많지 않습니다. 한국인들이 처음으로 미국을 방문 할 때마다, 그들은 항상 그들에게 얼마나 큰지 고착합니다. 땅이 많지 않고 사람들이 많기 때문에 20 층짜리 아파트에 인구가 밀집되어 있으며,이 아파트는 많은 돌 나무처럼 도시에 퍼져 있습니다.

 

▲ 한국 도시의 인구 밀도는 세계에서 가장 높음 (이미지 출처 : 한국 비즈 와이어)

 

이것은 중요한 포인트입니다. 한국은 한정된 경관을 매우 효율적으로 활용해야하므로 어린이와 학생들이 모여 놀 곳이 많지 않습니다. 한국인들이 야외 활동을 싫어하는 것은 아닙니다. 점심 시간에 학교를 보면 많은 아이들이 학교 운동장에서 축구 (축구) 또는 농구를하려고 뛰쳐 나가는 경우가 종종 있습니다 (대부분의 한국 학교에는 흙 학교가 있습니다).

 

학교에서 놀 때 흥미로운 점은 일반적으로 두 개의 골대에서 100 명 이상의 학생들이 놀 수 있다는 것입니다. 한 곳에서 다른 곳으로 5 개 이상의 공이 차기. 기본적으로 같은 분야에서 동시에 5 개 이상의 게임이 진행됩니다.

 

골 포스트마다 5 명의 골키퍼가 있기 때문에 일부 골키퍼는이 시간을 사용하여 서로 대화합니다. 때로는 다른 게임의 공을 차단하기도합니다. 이것은 내가 고등학교에있을 때 일어난 일이지만 10 년이 지나도 크게 변하지 않았습니다.

 

그럼에도 불구하고, 약 100 명의 아이들이 작은 들판에 엉켜있었습니다. 대부분의 아이들이‘이런 식으로 놀아야한다면 오히려 놀지 않을 것입니다.’ 학생들은 즐길만한 것이 필요하고 불편한 환경에 빠지기 때문에보다 편리하게 즐길 수있는 것들을 찾는 경향이 있습니다. 결국 게임은 최종 목적지가됩니다.

 

혼란스런 학교 운동장에있는 방법과 비교할 때 교실의 한국 학생들은 매우 다릅니다. 한국 학생들은 보통 학교에서 아주 오랜 시간을 보냅니다. 오후 3시 또는 5 시경에 끝나는 다른 나라의 학교에 비해 늦은 밤까지 학교에 머무르는 것은 자연스러운 일입니다. 저녁 연구 (대부분 번역 된 것으로, 실제로는 자유 주의적이지 않은 야간 자유 연구라고 함)가 참석하고 끝나고 나서 끝나야 합니다.

 

- Become a member of a group or not.

 

Humans are social creatures, so they tend to form groups. Korean students form groups because they spend so much time together, and that bond is stronger than people assume. In academic high schools (Korean high schools are divided into academic and industrial high schools), students spend nearly 15 hours a day at school. With all the time they spend together, the students are usually closer to their friends than their parents.

 

It’s a problem when a student fails to get into one of these ‘groups’. There are a few that get excluded from these ‘groups’, and for those few, school life is very difficult. They get left out of activities and when it gets worse, violent situations may occur. This is a serious social problem that is well-known in Korea. The nation may see it as a bad situation, but it’s even worse for the students themselves. They try to go along with the flow because they know that if they aren’t able to fit in with any of these groups, they will have a hard time for quite a few years.

 

▲ Same clothes, same space, same schedule. Groups occur naturally (Image Source: http://smudgem.blogspot.kr)

 

That’s one of the reasons that Koreans are sensitive to trends. When a celebrity appears wearing something on TV, the same clothes get displayed in shops and suddenly everyone is wearing them. Sometimes even restaurants become trendy and everybody goes to the same restaurant. It’s the same with games. As I already mentioned, there aren’t many things to do as a student in Korea. So to become one of the ‘group’, they have to play games, whether they like it or not. To join the conversation more actively and to exert influence on the group, playing games isn’t just a choice, it becomes compulsory.

 

Because of this, there are many gamers that play only one or two games in Korea. Most gamers that really like games play many different games, but these gamers that play games to be with their friends don’t need to find different games (of course, there are people that become ‘true’ gamers because of their friends). Although some of them play only a few games, they’re still gamers, and in Korea, most males in their teens are ‘gamers’. Korea is known for having the highest number of skilled gamers, but these players come from a very large gamer population.

 

▲Many student start playing games because of their friends.

 

Given all of this, it’s not too surprising that Korea has many high level gamers. Rather than being a phenomenon, the famous gamers of Korea are a result of this combination of social and economic factors. The culture that grew as a result of the explosion of PC cafes across Korea was and still is the perfect environment to foster PC gamers.

 

Having a large population of gamers means that the possibility of outstanding gamers appearing is a lot higher. I’ve seen an article before that Brazil is good at football because of course the whole country loves the sport, but that the culture and environment to enjoy football throughout the country is outstanding. There is no gamer gene hidden in the Korean bloodline, there was just a simple combination of coincidences that led to an ideal gaming environment.

 

 

-그룹 회원이 되세요.

 

인간은 사회적 피조물이므로 그룹을 형성하는 경향이 있습니다. 한국 학생들은 많은 시간을 함께 보내고 사람들이 생각하는 것보다 유대가 강하기 때문에 그룹을 형성합니다. 학업 고등학교 (한국 고등학교는 학업 및 산업 고등학교로 나누어 짐)에서 학생들은 하루에 거의 15 시간을 학교에서 보냅니다. 그들이 함께 보내는 모든 시간 동안, 학생들은 대개 부모보다 친구들과 더 가깝습니다.

 

학생이 이 '그룹'중 하나에 들어 가지 못하면 문제가 됩니다. 이 '그룹'에서 제외되는 몇 가지가 있으며, 그 소수에게는 학교 생활이 매우 어렵습니다. 활동이 중단되고 악화 될 때 폭력적인 상황이 발생할 수 있습니다.

 

이것은 한국에서 잘 알려진 심각한 사회적 문제입니다. 국가는 이 상황을 나쁜 상황으로 생각할 수도 있지만 학생들 자신에게는 더 나쁩니다. 그들은 이러한 그룹 중 어느 것에도 적응할 수 없다면 꽤 수년 동안 어려움을 겪을 것이라는 것을 알고 있기 때문에 흐름을 따라 가려고 노력합니다.

 

▲ 같은 옷, 같은 공간, 같은 일정. 그룹은 자연스럽게 발생합니다

(이미지 출처 : http://smudgem.blogspot.kr)

 

이것이 한국인들이 트렌드에 민감한 이유 중 하나입니다. 유명인이 TV에서 무언가를 입고 있는 것처럼 보이면 상점에 같은 옷이 표시되고 갑자기 모든 사람이 옷을 입고 있습니다. 때로는 식당조차도 유행이되어서 모두 같은 식당에갑니다. 게임도 마찬가지입니다.

 

이미 언급했듯이 한국에는 학생으로서 해야 할 일이 많지 않습니다. 따라서 '그룹'중 하나가 되려면 그들이 좋아하든 아니든 게임을 해야합니다. 대화에보다 적극적으로 참여하고 그룹에 영향을 미치려면 게임을 하는 것이 단순한 선택이 아니라 강제가 됩니다.

 

이 때문에 한국에는 한두 개의 게임 만하는 게이머가 많이 있습니다. 게임을 좋아하는 대부분의 게이머는 다양한 게임을 하지만 친구와 함께 게임을 하는 게이머는 다른 게임을 찾을 필요가 없습니다 (물론 친구 때문에 '진정한'게이머가 되는 사람들이 있습니다). 그들 중 일부는 게임을 몇 개만해도 여전히 게이머이며, 한국에서는 10 대 남성 대부분이 '게이머'입니다. 한국은 숙련 된 게이머가 가장 많은 것으로 알려져 있지만,이 플레이어는 매우 많은 게이머 인구에서 왔습니다.

 

▲ 많은 학생들이 친구 때문에 게임을 시작합니다.

 

이 모든 것을 감안할 때 한국에 많은 고급 게이머가 있다는 것은 놀라운 일이 아닙니다. 한국의 유명한 게이머는 현상이 아니라 사회적, 경제적 요인이 결합 된 결과입니다. 한국 전역의 PC 카페 폭발로 인해 성장한 문화는 PC 게이머를 육성하기에 완벽한 환경이었습니다.

 

많은 수의 게이머가 있다는 것은 뛰어난 게이머가 나타날 가능성이 훨씬 높다는 것을 의미합니다. 브라질이 축구를 잘하는 것은 물론 전국이 스포츠를 좋아하기 전에 기사를 보았지만 전국에서 축구를 즐기는 문화와 환경은 탁월합니다. 한국 혈통에 숨겨진 게이머 유전자는 없으며 이상적인 게임 환경으로 이어지는 단순한 우연의 조합이었습니다

 

 

■ Why are Koreans ‘good’ at games?

 

- Competing-obligated society

 

As I said, the reason students spend so much time at school is because of the competitive atmosphere in Korea’s society. Korea is a country that has a high youth unemployment rate and the standard of ‘work’ is based on high-tech industries rather than primary industries, since there is so little land. Most of these jobs require high academic cliques and parents want their children to have a “successful” life (diverse jobs exist but the parents normally don’t approve) so they push their children to study more and more.

 

So naturally, students begin to compete amongst themselves. Even high schools are implicitly ranked and students tend to make friends according to their grades. While they chat and laugh in everyday life among themselves, they secretly think of each other as rivals. This manifests not only in studies, which builds up stress, but in playing games too, which is supposed to release stress.

 

Korean pro gamers’ massive drive to win comes from this. Most Koreans are obligated to compete from a very young age and are used to doing so. They may say ‘does rank matter?’ or ‘as long as you do your best, it’s alright’ but on the inside they remind themselves that ‘nobody remembers the runner-up’. Many grit their teeth and put in an enormous amount of effort if they lose just once, and many pro gamers became professionals through this process.

 

▲ Most Koreans have a very strong desire to win

 

There’s also an unexpected factor that affects Koreans’ gaming ability.The Korean education system is quite old-fashioned. Knowledge is injected into the students’ minds, all for an exam that is held once a year. In this process, coercive measures may be used and most people think that it’s normal, and during that process, the students get accustomed to concentrating on something without moving for a long time.

 

Also, since the education standards are quite high in Korea, many students already handle college-level mathematics during high school. Naturally, they become very skilled at calculating, and their mastery of calculating helps them make rational decisions while playing games. For example, when I used to play League, I calculated the enemies’ HP, defense, and my AD quickly to determine when I could kill them. This is something that’s essential for pro gamers, but in Korea, many everyday gamers that enjoy games as a hobby do the same.

 

- The national traits of Koreans, a qualified pro gamer.

 

Koreans spend a very long time with similar people during their school years. Notably,  high school students have nearly zero free time in their schedule. Since Koreans are still humans, they do have a desire for privacy, but it’s hard to when most daily lives inevitably center around groups; as a result, some scorn having to be in a group for so much of their day.

 

Korean pro gamers are usually more skilled than the pro gamers of other countries. This is mostly because of the difference in the amount of practice. The professional teams of Korea give less free time than the teams of other countries. Based on what has been said by Korean players who have been on NA or EU teams, this is common across all teams. The difference in free time is mostly filled with practice time for the Korean teams.

 

▲ Jae-ho 'Moon' Jang, famous for its enormous amount of practice

 

 

■ 왜 한국인은 게임에 능숙합니까?

 

-경쟁 의무 사회

 

내가 말했듯이, 학생들이 학교에서 많은 시간을 보내는 이유는 한국 사회의 경쟁적인 분위기 때문입니다. 한국은 청년 실업률이 높은 나라이며 '일'기준은 토지가 적기 때문에 일차 산업이 아닌 첨단 산업을 기반으로 합니다.

 

이러한 직업의 대부분은 높은 학업 적 요구를 요구하고 부모는 자녀가 "성공적인"삶을 원하기 때문에 (다양한 직업은 있지만 부모는 일반적으로 승인하지 않음) 자녀가 점점 더 많은 공부를 하도록 강요합니다.

 

자연스럽게 학생들은 서로 경쟁하기 시작합니다. 고등학교 조차 묵시적으로 순위가 매겨지며 학생들은 성적에 따라 친구를 사귀는 경향이 있습니다. 그들은 일상 생활에서 서로 대화하고 웃으며 서로를 라이벌이라고 생각합니다. 이것은 스트레스를 증가시키는 연구뿐만 아니라 게임을 할 때도 나타납니다. 스트레스는 스트레스를 풀어줍니다.

 

한국 프로 게이머의 이길 거대 드라이브는 이것에서 비롯됩니다. 대부분의 한국인은 아주 어릴 때부터 경쟁해야 하며 그렇게 하는 데 익숙합니다. 그들은‘순위가 중요합니까?’  또는‘당신이 최선을 다하는 한 괜찮습니다.’라고 말할 수도 있지만 내부에는 ‘아무도 준우승을 기억하지 않습니다. 많은 사람들이 한 번만 잃으면 이빨을 and 고 엄청난 노력을 기울이고 많은 프로 게이머들은 이 과정을 통해 전문가가 되었습니다.

 

▲ 대부분의 한국인은 승리하기를 매우 강하게 요구한다

 

한국인의 게임 능력에 영향을 미치는 예상치 못한 요인도 있습니다. 한국의 교육 시스템은 구식입니다. 일년에 한 번 열리는 시험에 대한 지식은 학생들의 마음에 주입됩니다. 이 과정에서 강압적 인 조치가 사용될 수 있으며 대부분의 사람들은 그것이 정상이라고 생각하며, 그 과정에서 학생들은 오랫동안 움직이지 않고 무언가에 집중하는 데 익숙해집니다.

 

또한 한국의 교육 수준이 상당히 높기 때문에 많은 학생들이 고등학교 기간 동안 이미 대학 수준의 수학을 다루고 있습니다. 당연히, 그들은 계산에 매우 능숙 해지고, 계산의 숙달은 게임을하는 동안 합리적인 결정을 내리는 데 도움이 됩니다.

 

예를 들어 리그를 플레이 할 때 적의 HP, 방어 및 내 AD를 빠르게 계산하여 적을 죽일 수있는 시점을 결정했습니다. 이것은 프로 게이머에게는 필수적인 일이지만, 한국에서는 취미처럼 게임을 즐기는 많은 일상적인 게이머도 마찬가지입니다.

 

-자격을 갖춘 프로 게이머 인 한국인의 국가적 특성.

 

한국인들은 학업 기간 동안 비슷한 사람들과 오랜 시간을 보냅니다. 특히, 고등학생은 일정에 거의 자유 시간이 있습니다. 한국인은 여전히 ​​인간이기 때문에 프라이버시를 원하지만 대부분의 일상 생활이 불가피하게 집단을 중심으로 하는 것은 어렵습니다. 결과적으로, 일부 경멸은 하루 종일 그룹에 있어야 했습니다.

 

한국의 프로 게이머는 일반적으로 다른 국가의 프로 게이머보다 숙련되어 있습니다. 이것은 대부분 연습량의 차이 때문입니다. 한국의 전문 팀은 다른 국가의 팀보다 자유 시간을 줄입니다. NA 팀이나 EU 팀에 소속 된 한국 선수들의 말에 따르면, 이것은 모든 팀에서 공통적입니다. 자유 시간의 차이는 대부분 한국 팀의 연습 시간으로 가득 차 있습니다.

 

▲ 엄청나게 많은 연습으로 유명한 장재호 장

 

Personally, I thought this was one of the problems of the esports scene in Korea. When I interview players that went abroad to NA, EU, Turkey, or SA, most of them say ‘I like it because there’s more free time’. Of course, it may vary from team to team, but generally, Korean teams have less free time. However, they also say ‘Compared to Korean teams, they have less desire to win. It’s not that they don’t have that combative spirit, but it’s just not clearly shown’.

 

This is likely a result of the constant competition students experience in Korea. Korean pro gamers have two different kinds of rivalry. one is the rivalry against opponent teams and the other is rivalry against the other players within the team. So essentially, Korean pro gamers have no time to rest, and naturally, there are nearly zero foreign players in the Korean esports scene. Before, there were a few foreign players in certain games, but it’s become very difficult to spot one recently. This is because the disposition is different.

 

▲Competition happens within the team

 

The important thing is NOT that Korean teams are stricter than other countries or that the Koreans have a more combative spirit; the main point is that most Korean players don’t have an aversion to this lifestyle and they think that it’s the inevitable path to becoming a good pro gamer. The treatment and expectations the players experienced in their school life caused the Korean esports scene to develop and have high standards.

 

- Thinking that becoming a pro gamer is an attainable dream, and society’s discrimination.

 

I’ll be focusing more on the professional scene from a normal everyday gamer’s view now. Actually, there’s not that big of a difference. The assumption that Koreans are good at games is made by these ‘professional gamers’. As a preface to this topic, I need to explain what Korean society thinks of pro gamers.

 

It’s the late 2010’s now, and a professional gamer is quite a recognized job in Korea. The power and influence of games as a cultural phenomenon has gotten bigger. Major media and broadcasts have started covering games and many 1st and 2nd generation pro gamers started appearing in several TV shows to change how the general public thought of pro gamers.

 

▲ Celebrity and 1st gen SC professional gamer Jin ho 'Yellow' Hong

 

It’s not easy to become a pro gamer. In Korea, there are thousands of people who try to become a pro gamer every year, although most of these people don’t really have the passion; they just want to avoid studying. Anyways, regardless of their intentions, of those thousands, only 1-2% actually becomes professional.

 

Even if they became pro gamers, they have to fight against the negative criticisms of society and the opposition that their families tend to give. only a few years ago, many people thought that being a pro gamers was only a little better than being unemployed. Basically, for about 10 years, the job of ‘professional gamer’ had endured discrimination from the Korean society. There was no concept of protecting players’ rights and interests, and not many thought that it was a proper job. The general public thought of pro gamers as kids fooling around, wasting time.

 

That was why pro gamers had to put in more effort than anybody else. They had to prove that the path they were on was reasonable; they had no time to spare. This desire turned into strong professionalism, and the 1st generation of pro gamers became the managers and coaches that established the esports scene of today. Naturally, their professionalism was passed on to the current pro gamers, so the Korean esports teams were able to maintain that strong desire that started in the early esports scene.

 

▲ There are countless amateur leagues in Korea

 

This may seem awkward to people that live in other countries, countries that doesn’t judge people by their jobs, or countries that have more freedom when it comes to choosing what to do with their life. However, Korea is a country that has a high youth unemployment rate, and parents have high expectations for their children and are overly enthusiastic about education. In that situation, many things have to be given up if someone wants to become a professional gamer. That is actually the one piece of advice that professional gamers give most to those who wish to go pro. As someone who works in the esports scene, I have seen many professional gamers that gave up nearly everything. I can’t mention who because of privacy, but there are several pro gamers who have been disowned by their parents or turned their backs on their family to chase their dreams.

 

With all of this, the Korean esports scene is somewhat contradictory. Despite having the perfect environment to raise gamers, the general perspective on pro gamers was severely cold. The situation is more favorable now, but there’s still a lot of dissonance; many still think that being pro gamer isn’t a proper job, despite national investments being made on esports.

 

So let’s go back to the start. To concisely explain ‘why Koreans are good at games’, I would say: “It’s the result of insanely competitive people gathering in an environment that encourages them to play games, wherein a fraction of them continue gaming with a passion that can even bring them to turn their backs on their families.” I don’t know exactly how other cultures think of Koreans’ gaming skills since I’ve only been in the Korean esports scene; I’ve only heard partial statements like “Koreans are good at games” or “Koreans play games a lot”.

 

That’s why I wanted to seriously talk about this topic. Koreans do play games a lot, and they are quite good, but it didn’t come from a system designed to make them like that. It’s the result of a rather paranoid culture and the long rebellion of passionate players against a mostly negative general public. It’s a relief for them that it’s a lot better now since even I, who really enjoy gaming, used to think that the esports scene was dark and distant.

 

It feels quite peculiar seeing many Korean players playing in foreign teams. Nowadays, the connotation of pro gamers in Korea isn’t much different from other countries. Maybe the ‘good at games’ line would be better off not used, since many Chinese players and western players have the same strong desire and outstanding skills. That’s why I’ve written this now, since this type of article should be written when Korea is good; it wouldn’t be cool to write “The reason Korea used to be good at games”.

 

개인적으로 저는 이것이 한국의 e 스포츠 장면의 문제 중 하나라고 생각했습니다. NA, EU, 터키 또는 SA에 해외로 온 플레이어를 인터뷰 할 때 대부분의 사람들은‘자유 시간이 더 많아서 마음에 듭니다’라고 말합니다.

 

물론 팀마다 다를 수 있지만 일반적으로 한국 팀은 자유 ​​시간이 적습니다. 그러나 그들은 또한 한국 팀과 비교할 때 이길 욕구가 적습니다. 그들이 그 전투 정신을 가지고 있는 것이 아니라 명확하게 보여지지는 않습니다. '

 

이것은 한국에서 학생들의 끊임없는 경쟁의 결과 일 것입니다. 한국의 프로 게이머는 두 가지 종류의 경쟁이 있습니다. 하나는 상대 팀과의 경쟁이고 다른 하나는 팀 내의 다른 플레이어와의 경쟁입니다.

 

따라서 본질적으로 한국의 프로 게이머는 휴식 시간이 없으며 자연스럽게 한국 e 스포츠 장면에는 거의 0 명의 외국 선수가 있습니다. 이전에는 특정 게임에 외국인 선수가 몇 명 있었지만 최근에 한 명을 찾기가 매우 어려워졌습니다. 배치가 다르기 때문입니다.

 

▲ 팀 내에서 경쟁

 

중요한 것은 한국 팀이 다른 나라보다 더 엄격하거나 한국인이 더 강력한 정신을 가지고 있다는 것이 아닙니다. 요점은 대부분의 한국 선수들이이 라이프 스타일에 대한 혐오감을 느끼지 못하고 좋은 프로 게이머가 되기위한 불가피한 길이라고 생각합니다. 선수들이 학교 생활에서 경험 한 치료와 기대로 인해 한국 e 스포츠 씬이 개발되고 높은 수준을 유지하게 되었습니다.

 

-프로 게이머가 되는 것이 달성 가능한 꿈이며 사회의 차별이라고 생각합니다.

 

이제 평범한 일상 게이머의 관점에서 전문적인 장면에 더 집중할 것입니다. 실제로 큰 차이는 없습니다. 한국인이 게임을 잘한다는 가정은 이러한 '전문 게이머'에 의해 이루어집니다. 이 주제의 서문으로 한국 사회가 프로 게이머에 대해 어떻게 생각하는지 설명해야 합니다.

 

2010 년 후반이 되어서 프로 게이머는 한국에서 잘 알려진 직업입니다. 문화 현상으로서 게임의 힘과 영향이 커졌습니다. 주요 미디어 및 방송이 게임을 다루기 시작했으며 많은 1 세대 및 2 세대 프로 게이머가 여러 TV 쇼에 등장하여 프로 게이머의 일반 대중의 생각을 바꾸기 시작했습니다.

 

▲ 유명 인사 및 1 세대 SC 프로 게이머 진호 '황색'홍

 

프로 게이머가 되기는 쉽지 않습니다. 한국에는 매년 프로 게이머가되기 위해 노력하는 수천명의 사람들이 있지만 대부분의 사람들은 열정이 없습니다. 그들은 단지 공부를 피하고 싶어합니다. 어쨌든, 의도에 상관없이 수천 명 중 1-2 %만이 실제로 전문가가 됩니다.

 

프로 게이머가 되더라도 사회에 대한 부정적인 비판과 가족이 반대하는 반대에 맞서 싸워야 합니다. 불과 몇 년 전만해도 많은 사람들이 프로 게이머가 되는 것이 실업자보다 조금 더 낫다고 생각했습니다.

 

기본적으로 약 10 년 동안 '전문 게이머'의 직업은 한국 사회와의 차별을 견뎌냈습니다. 플레이어의 권리와 이익을 보호한다는 개념은 없었으며 많은 사람들이 그것이 적절한 직업이라고 생각하지 않았습니다. 일반 대중은 프로 게이머를 애들이 장난하고 시간을 낭비하는 것으로 생각합니다.

 

그렇기 때문에 프로 게이머는 다른 사람보다 더 많은 노력을 기울여야했습니다. 그들은 그들이가는 길이 합리적임을 증명해야 했습니다. 그들은 시간이 없었습니다. 이러한 욕구는 강력한 전문성으로 바뀌었고 1 세대 프로 게이머는 오늘날의 e 스포츠 장면을 만든 관리자와 코치가 되었습니다. 당연히 그들의 프로페셔널리즘은 현재 프로 게이머들에게 전달 되었기 때문에 한국의 e 스포츠 팀은 초기 e 스포츠 장면에서 시작된 강한 욕구를 유지할 수 있었습니다.

 

▲ 한국에는 수많은 아마추어 리그가 있다

 

이것은 다른 나라에 사는 사람들, 직업으로 사람들을 판단하지 않는 나라, 또는 삶과 관련하여 무엇을 선택할지에 대해 더 많은 자유를 가진 나라에게는 어색해 보일 수 있습니다.

 

그러나 한국은 청년 실업률이 높은 나라이며 부모는 자녀에 대한 기대가 높고 교육에 지나치게 열성적입니다. 이 상황에서 누군가가 전문 게이머가 되려면 많은 것들을 포기해야 합니다. 그것은 실제로 프로 게이머가 프로를 가고 싶은 사람들에게 가장 많은 조언을 제공하는 것입니다.

 

e 스포츠 분야에서 일하는 사람으로서 나는 거의 모든 것을 포기한 많은 전문 게이머를 보았습니다. 프라이버시 때문에 누가 언급 할 수는 없지만, 부모님의 관심을 끌지 못하거나 가족의 등을 돌려 꿈을 쫓는 몇 명의 프로 게이머가 있습니다.

 

이 모든 점에서 한국의 e 스포츠 장면은 다소 모순적입니다. 게이머를 키울 수있는 완벽한 환경이 있었음에도 불구하고 프로 게이머에 대한 일반적인 관점은 매우 추웠습니다.

 

현재 상황이 더 유리하지만 여전히 많은 불협화음이 있습니다. 많은 사람들은 여전히 ​​e 스포츠에 대한 국가 투자에도 불구하고 프로 게이머가 되는 것이 적절하지 않다고 생각합니다.

 

Feb 17, 2018

Written by Jaehoon "Laffa" Jeong, David "Viion" Jang

 

 

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