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⊙사무엘 팔미사노(Samuel J. Palmisano) / 미국 1951~ , 'computing on demand'

Paul Ahn 2021. 7. 5. 15:21

사무엘 팔미사노(Samuel J. Palmisano) / 미국 1951~  , 'computing on demand'

 

출생  1951년 7월 29일, 미국

IBM 근무 : 1973-2012

 

팔미사노는 1973년 영업사원으로 IBM에 입사했다.

1989년부터 1990년까지 존 F. 아커스(John F. Akers)가 회장 겸 CEO로 1년간 재직할 당시 팔미사노는 떠오르는 스타로 여겨졌고, 그는 한 달에 한 번 토마스 왓슨 주니어 전 회장과 점심을 먹었다 한다.

 

그는 IBM 전략 아웃소싱 사업을 이끌었으며 궁극적으로 IBM 글로벌 서비스가 시작 되었다.

 

팔미사노는 2000년 10월에 사장 겸 최고 운영 책임자(COO)로 선출되었으며2002년 3월 CEO로 승진하여 2003년 1월 1일부터 회장으로 임명되어 2012년까지 IBM에 근무하였다.

 

2002년 10월, IBM의 CEO인 샘 팔미사노가 온디맨드를 차세대 비즈니스 전략으로 내세우면서 온디맨드('computing on demand')라는 용어가 세상에 널리 알려지게 되었다.

 

당시 샘 팔미사노는 소프트웨어나 하드웨어를 공급하던 기존의 컴퓨터 사업에서 벗어나, 컴퓨터 사용자의 수요나 주문에 맞추어 바로 대응할 수 있는, 클라우드 서비스와 같은 온디맨드 컴퓨팅(On-demand computing)을 차세대 사업 전략으로 발표했다. 

 

 

IBM talks up 'computing on demand'

CNET

 

CEO Sam Palmisano outlines the company's vision of businesses buying computing power the way they buy electricity today. Big Blue is staking $10 billion on that vision coming to pass.

 

NEW YORK--IBM is laying down a $10 billion wager that business technology of the not-too-distant future will center on what it calls "computing on demand."

 

Sam Palmisano, IBM's CEO and newly elected chairman, outlined the company's vision at a meeting here Wednesday before several hundred key customers, analysts and journalists.

 

He described a future in which huge computer networks are made up of powerful, self-repairing machines.

 

Ultimately, IBM foresees that the combination of these networks and other advances such as grid computing will allow businesses to buy computing power on demand, similar to the way electricity is purchased.

 

IBM plans to establish a new On-Demand group and commit $10 billion to bringing about this new era through research and development, company initiatives and acquisitions, Palmisano said.

 

IBM's first such initiatives will be the opening of four On-Demand Design Centers, in the United States, Japan and elsewhere, to help customers test the new concepts and products.

 

IBM is also adding to its consulting services a practice for assessing customers' present capabilities and future needs. The company plans to launch a new advertising campaign to introduce the on-demand concept to a wider audience.

 

John G. Spooner

Feb. 18, 2003 9:25 a.m. PT